Porównuję moją O3 RS'a TSI (liftback) z poprzednią "cywilną" O2 TDI (również liftback) i dostrzegam dwa niefajne zachowania RSa związane z trakcją:
1) O3 RS nadspodziewanie łatwo zrywa przyczepność przednich kół przy przyśpieszaniu. Na 2-gim biegu (zwłaszcza gdy jest lekko pod górkę) występuje to dosyć często, nawet przy ostrożnym obchodzeniu z gazem. Przy wilgotnej nawierzchni i pełnym gazie zdarza się nawet na 3-cim biegu (prosta droga, +10 stopni, więc o oblodzeniu nie ma mowy).
Moja O2 TDI miała praktycznie ten sam moment obrotowy (przeprogramowana na ~360 NM), a poza 1-ym biegiem nie zrywała przyczepności (nie licząc lodu/śniegu).
O ile wiem efektywne przełożenie na 2-gim biegu jest bardzo podobne, więc to raczej nie przyczyna. Podejrzewam że winny jest wyraźnie lżejszy przód (TSI vs TDI), być może "wsparty" wpływem spoilera w RS.
2) W trakcie jazdy po prostej, równej drodze przy prędkościach powyżej 100 km/h, O3 RS często wykazuje skłonność do "myszkowania" - jedzie chwilę prosto, i nagle próbuje odbić w którąś stronę; po korekcie kierownicą znów kilka sekund jedzie równo, i ponownie to samo (nie mam asystenta pasa, ani podobnych systemów). Jasne że każde auto wymaga okresowych drobnych korekt kierownicą, tu jednak stają się jakby częstsze, a przede wszystkim mocniejsze (raczej nie jest to tylko moje subiektywne wrażenie, bo podobna obserwacja pojawiła się w którejś z "dziennikarskich" recenzji RSa)
Najbardziej prawdopodobną przyczyną wydają mi się podmuchy bocznego wiatru, versus "zbyt lekki" przód + wpływ spoilera.
Ciekaw jestem obserwacji innych kierowników O3 RS, zwłaszcza liftback'a TDI (spodziewam się że kombi może mieć zupełnie inną aerodynamikę / zachowanie), ponieważ zaczynam myśleć że to co wcześniej wydawało mi się zaletą benzynowego RS (lżejszy silnik / niższa masa), wobec konstrukcji liftbacka / spojlera okazuje się niestety wadą.
1) O3 RS nadspodziewanie łatwo zrywa przyczepność przednich kół przy przyśpieszaniu. Na 2-gim biegu (zwłaszcza gdy jest lekko pod górkę) występuje to dosyć często, nawet przy ostrożnym obchodzeniu z gazem. Przy wilgotnej nawierzchni i pełnym gazie zdarza się nawet na 3-cim biegu (prosta droga, +10 stopni, więc o oblodzeniu nie ma mowy).
Moja O2 TDI miała praktycznie ten sam moment obrotowy (przeprogramowana na ~360 NM), a poza 1-ym biegiem nie zrywała przyczepności (nie licząc lodu/śniegu).
O ile wiem efektywne przełożenie na 2-gim biegu jest bardzo podobne, więc to raczej nie przyczyna. Podejrzewam że winny jest wyraźnie lżejszy przód (TSI vs TDI), być może "wsparty" wpływem spoilera w RS.
2) W trakcie jazdy po prostej, równej drodze przy prędkościach powyżej 100 km/h, O3 RS często wykazuje skłonność do "myszkowania" - jedzie chwilę prosto, i nagle próbuje odbić w którąś stronę; po korekcie kierownicą znów kilka sekund jedzie równo, i ponownie to samo (nie mam asystenta pasa, ani podobnych systemów). Jasne że każde auto wymaga okresowych drobnych korekt kierownicą, tu jednak stają się jakby częstsze, a przede wszystkim mocniejsze (raczej nie jest to tylko moje subiektywne wrażenie, bo podobna obserwacja pojawiła się w którejś z "dziennikarskich" recenzji RSa)
Najbardziej prawdopodobną przyczyną wydają mi się podmuchy bocznego wiatru, versus "zbyt lekki" przód + wpływ spoilera.
Ciekaw jestem obserwacji innych kierowników O3 RS, zwłaszcza liftback'a TDI (spodziewam się że kombi może mieć zupełnie inną aerodynamikę / zachowanie), ponieważ zaczynam myśleć że to co wcześniej wydawało mi się zaletą benzynowego RS (lżejszy silnik / niższa masa), wobec konstrukcji liftbacka / spojlera okazuje się niestety wadą.
Komentarz